88.3 & 105,1 Mhz @ ponedeljek, 7. julij 2008 Trenutno 17 poslušalcev.
Trenutno z vami v etru:
 
Sabina
 
Jani
o nas | oddaje | program | lestvice | oglaševanje | rss
aktualno prireditve mali oglasi
novice | prispevki | oddaje | obvestila
prispevki
Alpski Val
Poljubinj 89/f, p.p. 46
5220 Tolmin

Stik s poslušalci:
05 / 38 11 888

SMS eVrečka
041 450 888

Uredništvo
tel: 05 / 38 11 886
faks: 05 38 11 674
email: radio.kobarid@siol.net

08.05.2008, Špela Mrak

60-let na svoji zemlji

Letos mineva 60 let, odkar je bil posnet prvi slovenski zvočni celovečerni film Na svoji zemlji. Čeprav je obdobje, v katerem je nastal, daleč od današnje realnosti, sodi film še vedno med najbolj gledano slovensko filmsko klasiko.
Številne generacije gledalcev se še spominjajo kultnih filmskih prizorov in dialogov. Jedro filmskega dogajanja je postavljeno v Baško grapo. Največ prizorov pa je bilo posnetih v vaseh Koritnica in Grahovo. Povod za nastanek scenarija za film pa je bil razpis slovenske direkcije Filmskega podjetja FLRJ. Zgodba filma se odvija tudi dejansko na Primorskem, v zadnjih dveh letih osvobodilnega boja. Prebivalci tipične primorske vasi so naprej trpeli italijansko okupacijo in kasneje še nemško. Zanje je odpor priložnost, da se osvobodijo tuje nadvlade. Film je hkrati vojni film o partizanskem boju in tudi film, ki pokaže vas in njene prebivalce, ki so ta boj enotno podpirali. V filmu nastopajo naključni domačini - statisti in slovenski gledališki igralci, za katere pa je bil to prav tako prvo nastopanje na filmu.
Tolminski muzej ob obletnici v teh dneh pripravlja dva dogodka, prvi bo že danes zvečer v prostorih muzeja, kjer otvarjajo razstavo posvečeno filmu in ustvarjalcem. Nadaljuje avtorica razstave, kustosinja tolminskega muzeja, Karla Kofol.
 

Posnetki

izjava Karla Kofol.mp3 618.71 KB
 

Komentarji

11.05.2008 08:00
Kolja
Ja film, ja, predvsem agitprop, doborodošel ob vsaki priliki , vzet iz naftalina za zavajanje od resnice tistim, ki je niso doživeli v živo in tako se zgodovina laži nadaljuje, Slovenci pa še vedno nimamo evropske zgodovinske orientacije. lepo! Tudi to bi moralo spremljeti filmski komntar v neki kulturni organizaciji, ki ni zasebna parijska platforma. Kdaj bo ta partija razumela, da ni država, da država ni njena, da ona ni narod in da ne more delati z nami, kar hoče, tudi brsati riti, saj imamo zato paloma trislojni papir.
11.05.2008 11:48
Marko
Kolja je verjetno doživel 2.sv.vojno v živo in pozna edino pravo resnico :). Kaj je narobe, če se spomnimo prvega filma in to posnetega pri nas? Pa pusti partijo, pa vso ostalo politiko, ki pri tem dogodku nima prav nič zraven.
11.05.2008 14:53
Max
Se strinjam, nič ni narobe, venda se mi zdi da Kolja ni iz te generacije in imam, da ga bolj moti dolgočasje - kontekst. Film je pač bil propagandnega značaja in je treba ločiti ob predvajanju pleve od pšenice. To pa predvajalci teh spominov na film in njegovo osnocvno sšporočilnost niso storili. Sicer pa, marko...lepo te prosim, saj ti ves to veš, le v navezi si..., to je tisto, kar priznaj. Danes ni nobenega Slovenca več, da ne bi slišal za grozodejstva tistih, ki so klali, kamermanom pa so ukazali, naj filmajo rožice.
11.05.2008 15:13
Josip
Nakladate, Tito je zakon, on ni vedel za tisto, kar mu očitajo in tudi drugi vodilni ne. To so počeli, so počeli... primitivci, zločinci, razpuščeni anarhisti, zavedeni, tisti, ki so dobili obljube, da bodo vse in partijci so jih malo pobili, ne verjamem, da bi si mazali vest. Koliko je sploh bilo partijcev? nekaj sto, ostali so se us5rali v hlače, drugi pa so bili priti njim. Ti so danes v občini Kočevje, gozdna uprava. Kaj sem že hotel povedati, kaj je že hotel povedati film?
11.05.2008 15:15
Jaka
Izmišljotine. Kaos, kjer se ne ve več, kaj je resnica, potem se izmažeš.
11.05.2008 15:16
Josip
Nakladate, Tito je zakon, on ni vedel za tisto, kar mu očitajo in tudi drugi vodilni ne. To so počeli, so počeli... primitivci, zločinci, razpuščeni anarhisti, zavedeni, tisti, ki so dobili obljube, da bodo vse in partijci so jih malo pobili, ne verjamem, da bi si mazali vest. Koliko je sploh bilo partijcev? nekaj sto, ostali so se us5rali v hlače, drugi pa so bili priti njim. Ti so danes v občini Kočevje, gozdna uprava. Kaj sem že hotel povedati, kaj je že hotel povedati film?
11.05.2008 15:16
Max
Se strinjam, nič ni narobe, venda se mi zdi da Kolja ni iz te generacije in imam, da ga bolj moti dolgočasje - kontekst. Film je pač bil propagandnega značaja in je treba ločiti ob predvajanju pleve od pšenice. To pa predvajalci teh spominov na film in njegovo osnocvno sšporočilnost niso storili. Sicer pa, marko...lepo te prosim, saj ti ves to veš, le v navezi si..., to je tisto, kar priznaj. Danes ni nobenega Slovenca več, da ne bi slišal za grozodejstva tistih, ki so klali, kamermanom pa so ukazali, naj filmajo rožice.
11.05.2008 20:47
Master of pupets
Kolja, Marko, Max, Josip. Film je pač film, in ga je kot takega tudi potrebno vzeti. Bolj žalostno je to da je še sedaj toliko let po vojni narod še vedno razdeljen na bele in rdeče, in se še vedno prepiramo. Takrat je bila pač vojna, in kot v vsaki vojni so se navadni ljudje klali med seboj za interese višjih inštanc. Nobena od strani ni izšla iz spopada čista (ker tudi ni mogla). Najbolj žalostno od vsega tega pa je, da politika, to narodno neenotnost, lahko zelo dobro izkorišča. Posebej še pred volitvami. Sedaj imamo kot narod drugačne probleme, kot so bili med drugo svetovno vojno in po njej. Jih pa zaradi gledanja v preteklost nekako ne vidimo, in se še vedno kregamo o ljudeh in problemih, ki so še davno mrtvi. To kreganje o preteklosti je idealno za politike, da jih nihče ne nadzira kako vodijo narod v sednjem času. Je pa na nas kaj bomo naredili za naš narod, da se ne bodo naši otroci prerekali o naših napakah..
11.05.2008 21:29
Kalinka
Vsaka bolezen je ozdravljena ali pa ne, umazanija počiščena ali pa ne...zločin imenovan s pravim imenom, sicer dobivajo zločinci še vedno status žrtev in pohvale, nagrade, privilegije, časti, njih žrtve pa obratno. Je to mogoče pozabiti. Kaj pa smo potem kot narod? V kaj potem kot naro gremo, če to ni to in je nekaj obratnega?! Prav zaradi tega se dogaja to, kar se: Uničujoča kraja ni kraja, ker lopovi lahko obtožijo svoje žrtve, da so jih oni okradli, jim naredili silo druge vrste itd. Že jutri imajo korajžo ponoviti to, kar so ponovili in že danes, saj ni važno kdo po imenu je to. To je postalo del naše umazanije kulture bivanja, sprevrženost. Jutri ne bodo naredili revolucije komunisti in razgrasili za narodne izdajalce tistih, ki se bodo zatekli v brezupu nekam po pomoč, čeprav bo to le nekoliko man nevaren za njihova gola življenja. Četudi bo okupator, ki bo dolžan delati red v državi terorizma. Ali je treba še kaj povedari. Ne vem za kaj gre zgoraj podpisanim, toda jaz vidim to kot globalno umazanijo, ki jo polovica Slovencev noče oprati, dsa se ne bo videlo, da so bili umazani, sedaj pa mislijo, da drugi mislijo, da so sivikožci. Zmota, vse se ve, le na dan z oacijo ne pride nihče, ker še ni anarhije. Ko pa bo, bo Bosna, tega se je bati, ne pa čiščenja. Razumi vendar. Ko doziri negativnost, potem je prepozna: jez se pretrga. Sedaj pa imamo še čas, za to gre. Tako jaz vidim, vi pa imejte svoj prav, vsak malo drugače. To pa ni slabo, le pogovarjati se je treba brez misli, da drugi misli slabo ravno tebi. Hoče ti dobro in ti želimu dobro. To mora biti izhodišče . Kdor pa je prepričan terorist, je hudo, bo za njegovo dušo zelo hudo, čeprav jo bo telo odneslo, toda to bo prej ali slej segnnilo...
 
ime:
komentar:
 

 

Najbolj brani prispevki

Metalcamp je pred vrati

Prvi dan gorskih reševalcev

I feel SLOvinjete

Slovenija kolesari v Bovcu

Od hiše do hiše z naravo

Lovro Leban svetovni prvak

Prvi festival adrenalinskih športov Outdoor show 2008 uspel

Dolgčas med počitnicami … Nemogoče!

V soboto čez drn in strn

Kdo bo krpal zračnico za Bushem?